سانا عایق سانا عایق سانا عایق
Menu
مشاور آنلاین

عایق صوتی کف

Scroll Down

عایق صوتی کف

استفاده از عایق آکوستیک کف در احداث و ترمیم ساختمان‌های مسکونی، اداری، آموزشی و مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اهمیت زیادی دارد. زیرا باعث ایجاد مانع موثری در برابر نفوذ سر و صدا و آلودگی صوتی می‌شود. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی درباره ویژگی‌های عایق صوتی کف ساختمان در اختیار شما قرار دهیم و شما را با عوامل موثر بر قیمت آکوستیک کف آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

استفاده از عایق آکوستیک کف در احداث و ترمیم ساختمان‌های مسکونی، اداری، آموزشی و مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اهمیت زیادی دارد. زیرا باعث ایجاد مانع موثری در برابر نفوذ سر و صدا و آلودگی صوتی می‌شود. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی درباره ویژگی‌های عایق صوتی کف ساختمان در اختیار شما قرار دهیم و شما را با عوامل موثر بر قیمت آکوستیک کف آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.


ضرورت استفاده از عایق صوتی کف ساختمان چیست؟

یکی از مشکلات شایع زندگی آپارتمان‌نشینی، انتقال صدا از کف ساختمان است. با اینکه برخی از افراد گمان می‌کنند با استفاده از کفپوش‌هایی نظیر فرش و موکت می‌توانند مانع مناسبی در برابر آلودگی صوتی ایجاد کنند، اما استفاده از فرش و موکت به تنهایی مانع مناسبی در برابر سر و صدای محیط نیست.

اگر می‌خواهید آپارتمان ساکتی داشته باشید و بتوانید در سکوت و آرامش زندگی کنید، بهتر است از عایق صوتی کف استفاده کنید. عایق صوتی کف ساختمان از انتقال صدا بین طبقات مختلف جلوگیری می‌کند. جالب است بدانید استفاده از عایق کف ساختمان فقط محدود به منازل مسکونی نیست، بلکه در هتل‌ها هم می‌توان از عایق آکوستیک کف استفاده کرد تا مهمانان طبقات مختلف هتل بتوانند اقامت آسوده‌ای را تجربه کنند.

همچنین برای اینکه مربیان و کارآموزان آموزشگاه‌های موسیقی که در ساختمان‌های چند طبقه مشغول به فعالیت هستند، بتوانند با آرامش به کار خود ادامه دهند، لازم است طبقات مختلف ساختمان را به عایق لاستیکی کف مجهز نمایند.

سایر کاربردهای عایق آکوستیک کف شامل موارد زیر است:

• عایق صوتی کف در ادارات و شرکت‌ها

• عایق صوتی کف در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی

• عایق صوتی کف ساختمان در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی

• عایق صوتی کف ساختمان در مجتمع‌های تجاری

• عایق صوتی کف ساختمان در مدارس، دانشگاه‌ها و مجتمع‌های آموزشی


آنچه درباره عایق صوتی سقف نمیدانید!


عوامل موثر بر قیمت عایق صوتی کف چیست؟


یکی از سوالات متداول کسانی که قصد تجهیز ساختمان با عایق صوتی کف ساختمان را دارند این است که قیمت آکوستیک کف چقدر است و چه عواملی موجب افزایش یا کاهش آن می‌شود. موارد زیر مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت عایق صوتی کف است.


  • نوع عایق صوتی کف


یکی از مهم‌ترین عواملی که هزینه تجهیز ساختمان با عایق صوتی کف را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نوع آن است. عایق‌های صوتی انواع مختلفی دارند؛ به طور مثال عایق صوتی شانه تخم مرغی و عایق دو طرف صاف از انواع مختلف عایق لاستیکی کف هستند که قیمت‌های متفاوتی با هم دارند.


  • ضخامت عایق آکوستیک کف


انواع عایق صوتی کف با ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود، تا خریداران بتوانند متناسب با نیازها و ویژگی‌های محیط موردنظر مناسب‌ترین عایق صوتی کف ساختمان را انتخاب کنند. لازم است بدانید ضخامت عایق آکوستیک کف با تاثیر آن در برابر نفوذ سر و صدا ارتباط مستقیمی دارد. یعنی هر چقدر ضخامت عایق کف ساختمان بیشتر باشد، احتمال انتشار سر و صدا کمتر می‌شود. از طرف دیگر با توجه به اینکه برای تولید عایق لاستیکی صوتی کف از متریال بیشتری استفاده می‌شود، انتظار می‌رود قیمت عایق صوتی کف با ضخامت بالاتر بیشتر باشد.


  • تاثیر میزان تقاضا بر قیمت عایق صوتی کف


یکی دیگر از عوامل مهمی که بر قیمت عایق صوتی کف تاثیر می‌گذارد، میزان تقاضا برای خرید عایق آکوستیک کف است. وقتی عرضه عایق صوتی کف در بازار کم باشد اما تقاضای خریداران زیاد باشد، قیمت عایق صوتی بالا می‌رود.


  • کیفیت و مرغوبیت عایق آکوستیک کف


باید به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت عایق یکی دیگر از عوامل مهمی است که قیمت عایق صوتی کف را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به عبارت دیگر هر چقدر کیفیت و مرغوبیت عایق کف ساختمان بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر می‌رود. اما انتخاب مرغوب‌ترین عایق صوتی کف اقدام هوشمندانه‌ای است. زیرا باعث می‌شود عایق آکوستیک کف کارایی بهتری داشته باشد و بعد از مدتی کوتاه مجبور به تعمیر یا تعویض آن نشوید.


  • تاثیر هزینه تامین مواد اولیه بر قیمت عایق صوتی کف


نوسانات قیمتی مواد اولیه‌ای که برای تولید عایق کف ساختمان لازم است، بر قیمت عایق لاستیکی صوتی کف تاثیر می‌گذارد. به این ترتیب با نوسانات ارز یا تغییر میزان عرضه و تقاضا در بازار، قیمت مواد اولیه و قیمت عایق کف ساختمان کاهش یا افزایش پیدا می‌کند.


  • برند تولید کننده عایق کف ساختمان


هنگامی که برای خرید عایق لاستیکی صوتی کف نمونه‌های مختلف موجود در بازار را مشاهده کنید، متوجه می‌شوید انواع عایق کف ساختمان با برندها و قیمت‌های مختلف در دسترس است. بهتر است بدانید برند در قیمت عایق صوتی کف تاثیرگذار است. یعنی برندهای معتبر تولیدکننده عایق لاستیکی کف قیمت بالاتری برای محصولات تعیین می‌کنند. اما می‌توانید اطمینان داشته باشید که بهترین و مرغوب‌ترین عایق لاستیک صوتی کف را خریداری می‌کنید و می‌توانید به مدت طولانی از آن استفاده کنید.


کاربرد عایق کوبه‌ای صدا چیست؟

مزایای استفاده از عایق لاستیکی کف چیست؟

انواع عایق لاستیکی صوتی کف مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌شوند تا بتوانند از انتقال صدا بین طبقات مختلف یک ساختمان جلوگیری کنند. اما تنها مزیت استفاده از عایق لاستیکی صوتی کف این ویژگی نیست. بلکه کاربران می‌توانند با استفاده از عایق کف ساختمان از مزایای زیر هم بهره‌مند شوند:

  • نصب آسان عایق لاستیکی صوتی کف
  • قیمت مناسب عایق لاستیکی کف
  • تاثیر عایق لاستیکی کف بر جلوگیری از هدررفتن انرژی
  • تاثیر عایق لاستیک صوتی کف در برابر نفوذ رطوبت
ویژگی‌های مهم اتاق آکوستیک چیست؟

شیوه نصب عایق لاستیکی صوتی کف چگونه است؟

همانطور که پیش از این درباره مزایای عایق کف ساختمان بیان کردیم، عایق لاستیکی صوتی کف به راحتی نصب می‌شود. کاربران می‌توانند عایق لاستیکی کف را به صورت توکار یا روکار نصب کنند. بنابراین اگر قصد ترمیم و بازسازی ساختمانی را دارید که با عایق صوتی کف تجهیز نشده می‌توانید از انواع عایق لاستیکی کف به صورت روکار نصب می‌شوند استفاده کنید.

جمع بندی

عایق‌بندی ساختمان از نظر سر و صدا یکی از مراحل مهم ساخت و ساز است. زیرا انتقال آلودگی صوتی بین طبقات مختلف یک ساختمان موجب به هم زدن آرامش ساکنین می‌شود یا بازدهی کارکنان را کاهش می‌دهد. در این مطلب سعی کردیم راهنمای کاملی درباره انواع عایق کف ساختمان در اختیار شما قرار دهیم. همچنین شما را با عوامل مهمی که بر قیمت عایق صوتی تاثیر می‌گذارد را بررسی کنیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما سودمند باشد.


با ما تماس بگیرید

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید