سانا عایق سانا عایق سانا عایق
Menu
مشاور آنلاین

عایق فوم الاستومری

Scroll Down


عایق اسفنجی الاستومریک

عایق فوم الاستومری یک پوشش کارآمد برای استفاده در مکان های تجاری و صنعتی است. این عایق در لوله ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. با حفظ رطوبت و جلوگیری از تغییر دما در دستگاه از آسیب به سیستم و استهلاک آن جلوگیری می شود.

این عایق یک پوشش لاستیکی است که می تواند دمای دستگاه را به خوبی و در ایده آل ترین حالت ممکن نگه دارد. عایق بندی لوله ها در بسیاری از کسب و کار ها و دستگاه ها ضروری است. اگر به یکی از این عایق ها نیاز دارید، در ادامه درباره آن ها بیشتر صحبت می کنیم.

ویژگی ها و مزایای عایق الاستومری، اهمیت استفاده از عایق اسفنجی الاستومریک برای کاهش صدا ها، اهمیت استفاده از این عایق در صنعت و تجارت، انتخاب بهترین عایق برای لوله، استفاده از آن در سیستم تهویه و نصب راحت عایق الاستومری مطالبی هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره عایق الاستومری کانال تاسیسات هستید به این صفحه مراجعه کنید.


ویژگی ها و مزایای استفاده از عایق فوم آلاستومری مشکی

سال های زیادی است که از عایق الاستومری در کاربرد های تجاری و صنعتی استفاده می شود. این عایق یکی از بهترین انتخاب ها برای لوله و تجهیزات مکانیکی به حساب می آید. عایق الاستومری یک لاستیک مصنوعی است که در لوله ها، ورقه ها و رول های کارخانه ای استفاده می شود.

بخش بیرونی عایق از یک پوسته تشکیل شده است که همچون بازدارنده بخار عمل می کند. انعطاف پذیری این عایق بسیار بالاست؛ پس کمتر مستعد شکستگی و ترک قرار می گیرد. این عایق یک توانایی فوق العاده ای در زمینه کنترل تراکم سیستم های مکانیکی دارد؛ از همین رو در ساخت سیستم های تهویه مطبوع، مبرد، لوله کشی و عایق کردن لوله مورد استفاده قرار می گیرد.

ساختار فوم الاستومری در برابر نفوذپذیری بخار آب، مقاومت بالایی دارد. همین مقاومت یکی از بزرگ ترین مشکلات و نگرانی های مالکان ساختمان یعنی خوردگی را برطرف می کند. اگر بخار آب یا آب به سیستم های مکانیکی نفوذ کند، باعث خسارات های مالی زیادی می شود.

برای پیشگیری از این خسارات از عایق های فوم الاستومری استفاده می شود. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که عایق فوم آلاستومری مشکی دارد، این است که به خوبی از افت یا افزایش حرارت در سیستم مکانیکی جلوگیری می کند. نکته ای که در زمان سفارش یا خرید این عایق مورد توجه قرار می گیرد، ضخامت آن است. دمای سیال، نوع لوله، اندازه لوله، دمای محیط و رطوبت نسبی در تعیین میزان این ضخامت نقش تعیین کننده ای دارد.

مجموعه سانا عایق مفتخر است تمامی خدمات مربوط به عایق کافلکس را در اختیار شما قرار دهد.

فوم آلاستومری به دو گروه کلی دسته‌بندی می‌شود:

1-    عایق فوم آلاستومری مشکی NBR:

لاستیک NBR یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی برای عایق‌کاری تأسیسات صنعتی در برابر نفوذ و بیرون‌رفت گازها، حلال‌ها و مواد شیمیایی دیگر از تجهیزات صنعتی است. برخی از ویژگی‌های بهترین عایق الاستومری از نوع NBR را بدانید:

·   مقاوم بودن این ماده در برابر گرما را هم نباید نادیده بگیرید. یکی از کاربردهای خرید عایق الاستومری از نوع NBR نیز جلوگیری از نفوذ مواد شیمیایی از داخل دستگاه‌ها و مخزن‌ها در صنایع گوناگون است.

·   مقاوم بودن در برابر دمای بالا از دیگر ویژگی‌های عایق فوم آلاستومری مشکی از نوع EPDM است. به‌کارگیری این مواد نارسانا در ساختمان‌ها و تأسیسات صنعتی مانع از ورود یا خروج گرما به محیط بیرون می‌شود.

·       

فوم آلاستومری مشکی به دو گروه کلی دسته‌بندی می‌شود: 1- عایق فوم آلاستومری مشکی NBR: لاستیک NBR یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی برای عایق‌کاری تأسیسات صنعتی در برابر نفوذ و بیرون‌رفت گازها، حلال‌ها و مواد شیمیایی دیگر از تجهیزات صنعتی است. برخی از ویژگی‌های بهترین عایق الاستومری از نوع NBR را بدانید: • عایق اسفنجی الاستومریک NBR در برابر انواع روغن، گریس و مواد شیمیایی مقاوم است. همین نکته این نوع عایق را در صنایع پتروشیمی و صنایع دیگر پرکاربرد ساخته است. • مقاومت در برابر نفوذ آب یکی دیگر از ویژگی‌های عایق فوم اسفنجی الاستومری از نوع NBR است. • مقاوم بودن این ماده در برابر گرما را هم نباید نادیده بگیرید. یکی از کاربردهای خرید عایق الاستومری از نوع NBR جلوگیری از خروج سرما و گرمای تأسیسات است. • یکی از بیشترین کاربردهای خرید فوم الاستومری NBR نیز جلوگیری از نفوذ مواد شیمیایی از داخل دستگاه‌ها و مخزن‌ها در صنایع گوناگون است. • نرمش و انعطاف‌پذیری این ماده را هم نباید از یاد ببرید. بهترین عایق الاستومری به‌راحتی به شکل‌های مختلف درمی‌آید. همین ویژگی عایق کاری الاستومری را در صنایع گوناگون رایج ساخته است. 2- عایق فوم آلاستومری مشکی EPDM: عایق اسفنجی الاستومریک EPDM نوع دیگری از این مواد نارساناست. برخی از ویژگی‌های این نوع عایق صنعتی را بشناسید: • عایق فوم اسفنجی الاستومری EPDM مانع خوبی در برابر ورود آب‌وهوا در پنجره ساختمان‌هاست. خرید فوم الاستومری و کاربرد آن در سازه‌ها محیط داخلی شما را در برابر ورود پرتوهای فرابنفش خورشید نیز محافظت می‌کند. • مقاوم بودن در برابر دمای بالا از دیگر ویژگی‌های عایق فوم آلاستومری مشکی از نوع EPDM است. به‌کارگیری این مواد نارسانا در ساختمان‌ها و تأسیسات صنعتی مانع از ورود یا خروج گرما به محیط بیرون می‌شود. • عایق‌های EPDM نوعی فوم الاستومری صدا برای جلوگیری از نفوذ صدا به سازه‌ها نیز هستند.

با ما تماس بگیرید

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید