سانا عایق سانا عایق سانا عایق
Menu
مشاور آنلاین

ضریب انتقال حرارت پایین

Scroll Down

ضریب انتقال حرارت پایین



ضریب انتقال حرارت پایین

آیا درباره ضریب انتقال حرارت پایین چیزی شنیده اید؟ این مفهوم در زمان انتخاب و خرید عایق به کار شما می آید. این ضریب به معنای ضریب انتقال حرارت بین دو جسم یا دو مکان است.

در زمان خرید و انتخاب عایق هر چقدر ضریب انتقال حرارت آن پایین تر باشد، بهتر است. این نکته بدین معناست که حرارت از فضای بیرون وارد ساختمان نمی شود. عایق بندی به منزله یک سرمایه گذاری در ساختمان است؛ پس انتخاب هوشمندانه آن اهمیت زیادی دارد.

عایق بندی با مواد اولیه مختلفی صورت می گیرد. این عایق ها می توانند در مصرف انرژی و کاهش هزینه ها اثر گذار باشند. هوای مطبوع داخل ساختمان که توسط سیستم های گرمایشی یا سرمایشی تولید می شود، بسیار اهمیت دارد.

این هوا باید در فضای داخلی ساختمان محفوظ باقی بماند. به این منظور بهترین کار استفاده از عایق ها در سطح ساختمان است. در ادامه این مقاله قصد داریم درباره چیستی ضریب انتقال حرارت، انتخاب عایق، الزامات مقاومت با ضریب انتقال حرارت پایین، مواد اولیه برای ساخت عایق، اهمیت استفاده از عایق، عایق بندی ساختمان های مدرن و قدیمی انواع عایق و در نهایت شکل های مختلف عایق صحبت کنیم.


ضریب انتقال حرارت پایین چیست؟

هر یک از اجسام از جمله عایق ها دارای ضریب انتقال حرارت خاصی هستند. ضریب انتقال پایین یا بالای حرارت به این معناست که ماده یا عایق در انتقال حرارت چگونه عمل می کند.

ضریب انتقال حرارت پایین همان چیزی است که برای خرید یک عایق باید در نظر داشته باشید. وقتی ضریب انتقال حرارت پایین باشد، هوای گرم در تابستان از طریق عایق به داخل ساختمان نفوذ پیدا نمی کند.


انتخاب عایق

عایق ها طیف گسترده ای از محصولات را تشکیل می دهند. بخش زیادی از آن ها با ضریب انتقال حرارت پایین طراحی و تولید می شوند. این عایق ها در ساختمان های تجاری، مسکونی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

معمولا هدف از تولید و استفاده از عایق ها، جلوگیری از انتقال حرارت به ساختمان است. علاوه بر آن استفاده از عایق به منظور کاهش امکان اتلاف انرژی بسیار کارآمد است. برای اینکه یک عایق با ضریب انتقال پایین خریداری کنید، باید شرایط را به خوبی درک کنید و آن را برای فروشنده هم توضیح دهید.

هر یک از انواع عایق ها با ویژگی های متفاوتی تولید می شوند و دارای میزان ضریب انتقال مختلفی هستند. برای اینکه عایق مورد نظر را انتخاب کنید، باید شرایط عملیاتی را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

درک شرایط به شما کمک می کند که تغییرات عملکرد و ابعاد عایق را در طول استفاده پیش بینی کنید. به این شکل می توانید مواد اولیه و به طور کلی نوع عایق مورد نظر را پیدا کنید. در صورتی که با رطوبت و مشکلات محیطی دیگر دست و پنجه نرم می کنید، باید از پوشش و عایق های بیشتری استفاده کنید.


الزامات مقاومت اضافی عایق با ضریب انتقال حرارت پایین

نکته ای که در زمان خرید و انتخاب عایق با ضریب انتقال حرارت پایین باید در نظر بگیرید، الزامات مقاومت اضافی است. یک سری عوامل مخرب وجود دارند که بر عملکرد عایق حرارتی اثر منفی می گذارند.

این عوامل مخرب شامل طیف وسیعی از واکنش های شیمیایی و مکانیکی است. در زمان جا به جا کردن تجهیزات احتمال آسیب به عایق وجود دارد. در صورتی که رفت و آمد و امکان انتقال تجهیزات در تماس با عایق وجود دارد، باید از الزامات اضافی استفاده کنید.

نکته دیگری که درباره آن باید حساس باشید، سوختن با شعله مستقیم است. مواد شیمیایی مختلف می تواند عامل دیگری باشد برای اینکه از الزامات اضافی بهره بگیرید. به طور کلی هر یک از عایق ها ممکن است در برابر مواد شیمیایی خاص و خشن، حساس باشند.

رطوبت یکی دیگر از مشکلاتی است که در خصوص یک ساختمان وجود دارد. این رطوبت با استفاده از الزامات مقاومتی جدید قابل پیشگیری است.


مواد اولیه برای ساخت عایق ضریب انتقال حرارت پایین

عایق های صنعتی برای استفاده در دما های بالا تولید می شوند. آن ها با دمای عملیاتی بالایی ساخته می شوند تا بیشترین کارایی را داشته باشند. با استفاده از یک عایق حرارتی با کیفیت و ضریب انتقال حرارت پایین می توانید از سرمایه و تجهیزات خود به خوبی محافظت کنید. در بسیاری از صنایع دستگاه ها و تجهیزات به صورت ناخودآگاه در معرض دمای زیادی قرار می گیرند. تنها راه برای محافظت کردن از این تجهیزات، عایق بندی است. به طور کلی انتخاب نوع مناسب و دقیق عایق برای ساختمان یا تجهیزات بسیار مهم و کلیدی است. به این منظور قصد داریم در ادامه درباره انواع عایق با مواد اولیه مختلف صحبت کنیم تا با آن بیشتر آشنا شوید. برای ساخت این نوع از عایق، از مخلوط شیشه، سنگ یا خاکستر استفاده می شود. این مواد در دمای بالایی گرم می شوند تا یک عایق با ضریب انتقال حرارت پایین تشکیل دهند. ورقه های فلزی یکی دیگر از انواع عایق ها هستند. آن ها از آلومینیوم ساخته می شوند و یک ورقه نازک هستند. آلومینیوم معمولا با مدل های دیگر عایق قابل ترکیب است. فوم های عایق یا عایق های الاستومری بافتی نرم دارند. آن ها به صورت رول به فروش می رسند. ضخامت در این مدل از عایق ها اهمیت زیادی دارد. هر چقدر ضخامت بیشتر باشد، عایق بندی بهتر انجام می شود. قبل از انتخاب هر یک از این مواد اولیه و عایق ها، حتما موضوع ضریب انتقال حرارت پایین آن ها را بررسی کنید.


ضریب انتقال حرارت پایین و اهمیت آن

هر منبع انرژی که داشته باشید، استفاده از عایق برای ساختمان شما اهمیت دارد. شاید عایق کاری از اولین قدم هایی است که در برداشتن آن نباید شک کنید. عایق بندی تضمین می کند که انرژی را تلف نمی دهید و به خوبی از منابع انرژی استفاده می کنید.

عایق بندی یکی از هوشمندانه ترین کار ها برای صرفه جویی در هزینه های انرژی است. این عایق بندی هم در زمستان و هم در تابستان به کار می آید. ضریب انتقال حرارت پایین دقیقا فاکتوری است که دمای مطلوب خانه را در طول سال حفظ می کند تا در تابستان و زمستان دچار مشکل نشوید.

یکی از مهم ترین دستاورد هایی که عایق برای شما دارد، عایق بندی صوتی است. یک عایق کارآمد می تواند ساختمان را از نظر آلودگی صوتی هم عایق بندی کند. به این شکل در طول روز بدون سر و صدا می توانید به کار و زندگی روزمره خود مشغول باشید.


عایق بندی ساختمان های مدرن و قدیمی

اینکه تا چه اندازه ای در زمینه مصرف انرژی صرفه جویی کنید، کاملا به انتخاب نوع عایق و ویژگی های آن بستگی دارد. در ضمن نکته دیگری که در زمان عایق بندی باید به آن توحه کنید، میزان قدمت ساختمان است.

هر چقدر ساختمان قدیمی تر باشد، باید عایق بیشتر و با کیفیت تری مصرف کنید. معمولا عایق بندی با کیفیت با ضریب انتقال حرارت پایین در ساختمان های مدرن بسیار رایج است.

عایق بندی در ساختمان های مدرن باعث افزایش ارزش آن ها می شود و هزینه های انرژی را برای ساکنین خانه کاهش می دهد. ارزشمندی یک ساختمان در گرو امکانات و تجهیزاتی مثل عایق بندی ساختمان است.


انواع عایق

مواد اولیه برای ساخت عایق متفاوت اند ولی عموما بافت آن ها شبیه به پشم است. پارچه هایی از جنس پنبه و کنف از دیگر محصولاتی اند که به عنوان عایق مورد استفاده قرار می گیرند.

تخته های سفت و در های چوبی به عنوان محصولاتی چوبی به شکلی دیگر می توانند عایق بندی را انجام دهند. هر یک از آن ها می توانند با ضریب انتقال حرارت پایین به عایق بندی ساختمان کمک کنند.

محلول های اسپری فوم محصول دیگری هستند که برای عایق کاری به کار می آیند. آن ها بر پایه پلی اورتان ساخته شده اند و به محل مورد نظر اسپری می شوند. فوم یکی از بهترین گزینه ها برای عایق کاری سقف است.

ضریب انتقال حرارت پایین در این محصول آن را برای پر کردن شکاف های مختلف مناسب کرده است. هر یک از این عایق ها در کاهش قبوض انرژی اثر دارند. استفاده از آن ها در انواع ساختمان های عمومی و خصوصی رواج دارد؛ زیرا در طول سالیان طولانی مزایای زیادی را برای ساکنین به ارمغان آورده اند.


شکل های مختلف عایق کاری

قبل از اینکه عایق با ضریب انتقال حرارت پایین مورد نظر را پیدا کنید، باید در نظر بگیرید که کدام قسمت ساختمان به عایق بندی نیاز دارد؟ دیوار ها، سقف، پنجره های، لوله ها و کف از جمله این مکان ها هستند که با عایق بندی در عملکرد ساختمان و مصرف انرژی اثر می گذارند.

عایق بندی سقف را جدی بگیرید. بخش مهمی از انرژی در ساختمان شما از طریق سقف به هدر می رود. برای این کار استفاده از یک عایق با ضریب انتقال حرارت پایین بهترین گزینه به حساب می آید.

در نهایت با استفاده از یک عایق با ضریب انتقال حرارت پایین بهتر می توانید هوای داخل ساختمان را کنترل کنید. عایق بندی امکانی فراهم می کند که انرژی و هوای مطبوع داخل ساختمان از آن خارج نشود. هزینه های کمتر انرژی و هوای مطلوب از مهم ترین اهدافی است که افراد برای عایق بندی اقدام می کنند.

با ما تماس بگیرید

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید