سانا عایق سانا عایق سانا عایق
Menu
مشاور آنلاین

آکوستیک سالن کنفرانس

Scroll Down

آکوستیک سالن کنفرانس

سالن‌های کنفرانس و همایش، محل برگزاری جلسات مهم هستند که معمولا ضبط جلسات نیز در این مکان‌ها انجام می‌شود. آکوستیک سالن همایش یکی از اقداماتی است که به منظور جلوگیری از بازگشت صدا به صورت نامناسب در فضای سالن کنفرانس و همایش انجام می‌شود و یکی از اقدامات بهینه برای طراحی سالن‌های همایش و کنفرانس می‌باشد. دریافت خدمات آکوستیک صدا سالن همایش از اهمیت بسیار زیادی برای پیمانکاران ساخت سالن‌های کنفرانس و همایش برخوردار است و توصیه می‌شود که حتما این کار توسط شرکت‌های متخصص و با بهترین متریال‌ها انجام گیرد.


سالن‌های کنفرانس و همایش، محل برگزاری جلسات مهم هستند که معمولا ضبط جلسات نیز در این مکان‌ها انجام می‌شود. آکوستیک سالن همایش یکی از اقداماتی است که به منظور جلوگیری از بازگشت صدا به صورت نامناسب در فضای سالن کنفرانس و همایش انجام می‌شود و یکی از اقدامات بهینه برای طراحی سالن‌های همایش و کنفرانس می‌باشد. دریافت خدمات آکوستیک صدا سالن همایش از اهمیت بسیار زیادی برای پیمانکاران ساخت سالن‌های کنفرانس و همایش برخوردار است و توصیه می‌شود که حتما این کار توسط شرکت‌های متخصص و با بهترین متریال‌ها انجام گیرد.



آکوستیک سالن کنفرانس و همایش

سالن کنفرانس و همایش، امکان برگزاری جلسات مهم، همایش‌ها، کنسرت‌ها و ... را فراهم می‌کنند. این سالن‌ها باید بتوانند به بهترین شکل امکان برگزاری جلسات صوتی را به وجود آورند و بدیهی است که انتقال صدا در هر یک از بخش‌های سالن‌های کنفرانس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. آکوستیک سالن همایش اقدامی است که با هدف کنترل نویز در فضای سالن کنفرانس و همایش انجام می‌شود. در واقع در زمانی که صدا در سالن‌های کنفرانس پخش می‌شود، این صدا به تمامی بخش‌های سالن حرکت می‌کند و بازگشت آن از طریق دیوارها، زمین و ... می‌تواند نویز بسیار بدی را در صدا ایجاد کند. حتی در بسیاری از مواقع کیفیت کار در برگزاری جلسات به دلیل وجود همین نویزها و ناواضح بودن صدا بسیار پایین می‌آید. آکوستیک صدا سالن همایش با هدف رفع مشکل در نویز و واضح نبودن صداها انجام می‌شود و می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی بهبود کارایی سالن همایش و کنفرانس داشته باشد.

آکوستیک صدا سالن همایش چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام مراحل آکوستیک صوت سالن همایش، در ابتدا باید افراد متخصص و باتجربه از محل سالن کنفرانس و شرایط آن بازدید کنند. متراژ سالن همایش، شرایط سقف و کفپوش‌ها، مساحت و ...، همگی می‌توانند روی نحوه اجرای آکوستیک صدا سالن همایش موثر باشند. با توجه به نظر مهندسین این حوزه، می‌توان از متریال‌های مختلفی برای عایق کردن دیوارها و بخش‌های مختلف سالن همایش استفاده کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

• پنل جذب صدا استفاده از پنل جذب صدا در آکوستیک سالن کنفرانس می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. این پنل به متریال‌های خاصی تولید شده‌اند که به جای انعکاس صوت، صوت را جذب می‌کنند. امواج صداها با کمک این پنل‌ها جذب و از محیط خارج می‌شوند. از این رو با کمک پنل جذب صدا، می‌توان صداهای پس زمینه و سیگنال‌های نامفهوم را از بین برد و همین موضوع باعث بهبود جلسات برگزار شده در سالن‌های کنفرانس و همایش می‌شود.

• پارچه عایق پنل‌های پارچه‌ای از جمله محصولات دیگری هستند که برای آکوستیک سالن همایش مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پنل‌ها می‌توانند بر اساس فضای سطح اتاق کنفرانس سفارش داده شوند و برای جذب صدا در اطراف سالن‌های کنفرانس مورد استفاده قرار گیرند. سهولت در نصب پارچه‌های عایق برای آکوستیک سالن کنفرانس باعث شده تا این پارچه‌ها به یکی از پرفروش‌ترین متریال‌ها برای عایق‌سازی تبدیل شوند.

چه اقداماتی روی آکوستیک صدا سالن همایش موثر هستند؟

زمانی که صحبت از آکوستیک صدا در سالن‌های همایش و کنفرانس می‌شود، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که آکوستیک صدا فقط با پوشاندن دیوارها و کفپوش‌ها انجام می‌شود؛ اما واقعیت این است که برای عایق کردن سالن‌های همایش می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. توجه به نوع متریال‌های استفاده شده، جداسازی صداها و همچنین طراحی دکوراسیون داخلی سالن‌های همایش برای آکوستیک کردن آن بسیار حائز اهمیت می‌باشند. شرکت‌های طراحی دکوراسیون داخلی باید با توجه به نیاز سالن‌های همایش و کنفرانس، مراحل آکوستیک کردن سالن‌های کنفرانس را انجام دهند. استفاده از المان‌های مختلف با جنس مناسب و توجه به عایق سازی با کمک متریال‌های ذکر شده همگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشند. از جمله اقدامات موثر بر روی آکوستیک صدا سالن کنفرانس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

جداسازی صداهای تولیدی در سالن‌های همایش

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید برای آکوستیک سالن همایش انجام داد، جداسازی صدا است. در واقع باید منابع صوتی که در سالن‌های همایش وجود دارند، از یکدیگر جدا شوند. اگر صدا از طریق دیوارها یا درها به داخل انتقال پیدا کند، به راحتی نویز در صدا ایجاد می‌شود. از این رو باید حتما جداسازی صداها با کمک متریال‌های عایق مانند پنل جذب صدا و پارچه عایق انجام شود، درب‌های سالن همایش، دیوارها و حتی کف این سالن‌ها باید با مواد عایق پوشانده شوند.

توجه به فاصله میز و صندلی‌ها

یکی دیگر از اقداماتی که می‌توان برای آکوستیک سالن کنفرانس انجام داد، توجه به فاصله میز و صندلی‌ها است. زیاد بودن فاصله میز و صندلی‌ها به دلیل بزرگ بودن سالن کنفرانس، می‌توان باعث ایجاد مشکل در گفتگوها با صدای پایین شود. توصیه می‌شود که برای رساندن صوت با کیفیت به آخر سالن، حتما از پوشش‌های مناسب سقف برای محدود کردن فضا استفاده شود و فرکانس‌های بالای صدا را نیز محدود کرد.

کنترل صوت سیستم تهویه و خنک کنندها

سیستم‌های تهویه در سالن‌های کنفرانس و همایش ضروری هستند؛ اما آن‌ها نویز زیادی را به همراه دارند و همین موضوع باعث شده تا صدای آزاردهنده‌ای در سالن‌های کنفرانس به دلیل فعالیت این سیستم‌های تهویه و خنک کننده ایجاد شود. می‌توان از عایق‌های صدا برای کاهش صوت تولیدی توسط این سیستم‌ها استفاده کرد تا در نهایت صدای داخلی این سیستم‌های تهویه در سالن‌های کنفرانس کمتر از 35 دسی بل باشد.

طراحی سالن کنفرانس و همایش با ملاحظات آکوستیکی

امروزه با توجه به اهمیت آکوستیک سالن همایش لازم است که طراحان و معماران علاوه بر اینکه به زیبایی سالن‌های همایش توجه می‌کنند، توجه بسیار زیادی به ملاحظات آکوستیکی داشته باشند. در غیر این صورت عملا سالن همایش نمی‌تواند نیازهای برگزارکنندگان جلسات مختلف را برطرف کند. نحوه طراحی سالن کنفرانس و همایش با در نظر گرفتن استانداردهای آکوستیکی باید به گونه‌ای باشد که سالن‌های کوچک نیازی به استفاده از سیستم‌های صوتی نداشته باشند و صوت فرد سخنران به صورت رسا به کل حضار برسد. علاوه بر این برای سالن‌های بزرگ‌تر استفاده از پنل‌های عایق می‌تواند مزایای زیادی را برای عایق کردن فضا به همراه داشته باشد.

تجهیزات مناسب در سالن کنفرانس و همایش

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در آکوستیک سالن کنفرانس به آن توجه شود، تجهیزات سیستم صوتی استفاده شده در این سالن است. تجهیزات سیستم صوتی باید به گونه‌ای در سالن کنفرانس نصب شوند که از تجمع صدا و فید بک جلوگیری گردد. محاسبات مهندسی صوت باید بدین منظور انجام شود تا در نهایت تجهیزات صوتی با کیفیت برای آکوستیک صدا سالن همایش مورد استفاده قرار گیرند. تعداد، چیدمان و نوع سیستم‌های صوتی که برای آکوستیک سالن همایش مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌تواند روی عملکرد آکوستیکی سالن کنفرانس حائز اهمیت باشند. از این رو حتما باید به متریال‌ها و تجهیزات مناسب برای جلوگیری از بازتاب صوت و نویز در چنین محیط‌هایی توجه شود. با توجه به حساسیت انجام این کار، فقط مهندسین می‌توانند از پس انجام آن بر بیایند. چرا که باید تمامی بخش‌های سالن کنفرانس از جمله تجهیزات خنک کننده، سیستم‌های نورپردازی، ضبط، سیستم‌های پخش تصویر و ... برای سالن‌های کنفرانس مورد بررسی دقیق قرار بگیرند.

اجرای آکوستیک سالن کنفرانس به صورت تخصصی

نیاز هر یک از سالن‌های کنفرانس و همایش به ملاحظات آکوستیکی باعث شده تا پیمانکاران و کارفرمایان نیاز به دریافت خدمات تخصصی از شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات داشته باشند. اجرای آکوستیک سالن کنفرانس به صورت تخصصی برعهده مهندسین کاربلد در این حوزه است. چرا که حتما باید کار آکوستیکی به صورت حرفه‌ای و با توجه به محاسبات مهندسی انجام شود و صرفا استفاده از متریال‌های عایق بدین منظور کافی نیست. برای اجرای آکوستیک سالن کنفرانس به صورت تخصصی، می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید. در این مجموعه کار اجرای آکوستیک صدا سالن همایش به صورت تخصصی و مطابق با نیاز سالن همایش و کنفرانس انجام می‌شود. بهترین متریال‌ها برای عایق کاری و کاهش نویز در بخش‌های مختلف سالن مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نهایت پس از تست کردن شرایط داخل سالن همایش، کار آکوستیکی تمام شده و به کارفرما تحویل داده خواهد شد.

قیمت آکوستیک صدا سالن همایش

یکی از سوالات اصلی پیمانکاران برای اجرای آکوستیک صدا سالن همایش، بحث هزینه است. هزینه دریافت شده برای انجام این کار وابسته به فاکتورهای بسیار متنوعی است و شرکت‌ها و افراد ارائه دهنده این خدمات، هیچ گاه نمی‌توانند بدون توجه به این موارد، قیمت نهایی را برای آکوستیک صدا در سالن‌های همایش و کنفرانس را به مشتریان اعلام کنند. بدیهی است که یکی از مهم‌ترین عوامل موثر روی قیمت آکوستیک صدا سالن همایش، کیفیت کار است. متاسفانه برخی از شرکت‌ها صرفا با یک سری متریال‌های ساده و ارزان‌قیمت کار آکوستیک سالن‌های کنفرانس را انجام می‌دهند؛ اما در نهایت آن نتیجه‌ای که باید به وجود بیاید را در سالن‌های کنفرانس مشاهده نمی‌کنیم. علاوه بر این متراژ، نوع متریال‌های استفاده شده، میزان حجم کار، پیچیدگی پروژه برای آکوستیک کردن سالن کنفرانس و ... همگی می‌توانند روی قیمت آکوستیک سالن کنفرانس تاثیرگذار باشند. بهتر است در صورت نیاز به دریافت قیمت دقیق برای انجام این کار، اجازه دهید تا کارشناسان ما بازدید از سالن داشته باشند و با توجه به نیاز سالن، قیمت نهایی را اعلام کنند.


با ما تماس بگیرید

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید